Zawieszenia pneumatyczne Airmatic coraz częściej stanowią alternatywą dla klasycznego zawieszenia. Zapewniają one wysoki komfort jazdy, minimalizując wstrząsy. A wszystko to dzięki całkiem nowej technologii.

Zasady działania zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne typu Airmatic, to rodzaj zawieszenia składającego się z elementów poduszkowych, w których umieszczany jest sprężony azot. Następnym niezwykle ważnym elementem tego układu jest kompresor, którego praca jest wywoływana pracą silnika lub układu elektrycznego. Temu wszystkiemu towarzyszy znaczna ilość czujników.

Zawieszenie pneumatyczne znacznie poprawia komfort jazdy

Zastosowanie sprężonego azotu zamiast ciężkich elementów zawieszenia pozwala na znacznie lepszą redukcję drgań i wstrząsów. W niektórych modelach aut możliwe jest korygowanie przechyłów zawieszenia podczas jazdy na zakrętach. Umożliwia to właśnie zawieszenie Airmatic. Takie rozwiązanie zwiększa stabilność, przez co znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Sklep Airmatic: miech audi a6 c6

Możliwość utrzymania stałego prześwitu samochodu

Dużą zaletą posiadania zawieszenia pneumatycznego jest możliwość utrzymania stałego prześwitu samochodu. Odbywa się to w sposób niezależny od działających nierównomiernie sił. Powoduje to, że rozwiązanie takie jest wyjątkowo korzystne w samochodach typu kombi. wykorzystuje się w nich rozwiązanie tylko na tylnej osi pojazdu. Zawieszenie pneumatyczne ma także ważne znaczenie w trakcie holowania przyczepy.

W jakich samochodach instaluje się zawieszenie pneumatyczne?

Zawieszenie pneumatyczne Airmatic instaluje się głównie w SUV-ach, autach terenowych i limuzynach. Niektóre modele takie jak np. Audi A6 allroad, Porsche Cayenne czy BMX X5, są wyposażone we zainstalowany specjalny program pozwalające na regulowanie prześwitu samochodu. Ma to zastosowanie na przykład na autostradach. Po zjeździe z autostrady w przeciągu kilku chwil, samochód może powrócić do zwiększonego prześwitu.

Rozwinięciem układu pneumatycznego jest zawieszenie adaptacyjne, które zostało zastosowane na przykład w Audi A8 II generacji. Zawieszenie to umożliwia dostosowanie prześwitu samochodu zależnie od prędkości z jaką porusza się samochód. Waz ze wzrostem prędkości, samochód obniża środek ciężkości.

Sklep Airmatic: miech mercedes w212

Przegląd i naprawa zawieszenia pneumatycznego

Samochody, w których umieszczono zawieszenie pneumatyczne są zaprojektowane tak, aby wytrzymały przebiegi nawet 300-400 tysięcy kilometrów. Mimo tego istotne jest dokonywanie systematycznych przeglądów tego układu. Wychwycenie niewielkich usterek może zapobiec poważnej awarii, która wiąże się często z niemałymi kosztami. Sam przegląd jest bardzo czasochłonny. Zaleca się wykonywanie go po każdej zimie.

specyficznym objawem mogącym zwiastować usterkę układu pneumatycznego jest syczenie oraz opadanie samochodu w kierunku jednego z kół. W takiej sytuacji należy bezzwłocznie zgłosić się do mechanika w celu uniknięcia poważnej awarii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj