O to, w jaki sposób funkcjonuje kancelaria adwokacka w dobie pandemii i na jakich zasadach oraz jakimi kanałami najczęściej udzielane są porady prawne online, postanowiliśmy zapytać specjalistów z branży prawniczej. Nasz wybór padł na przedstawicieli Kancelarii Adwokackiej adwokata Wiktora Pieleckiego z Lublina, która 24 godziny na dobę świadczy porady prawne we wszystkich obszarach prawa głównych specjalizacji – zarówno dla osób prywatnych, jak i dla klientów instytucjonalnych. Oto, czego się dowiedzieliśmy.

Porady i konsultacje drogą mailową

Pomoc prawna online z wykorzystaniem poczty e-mail zyskała na popularności w wyniku pandemii, ale – jak podkreślają eksperci z Kancelarii Pielecki – sama zasada jej funkcjonowania nie uległa żadnym zmianom. Schemat działania dla osoby czy instytucji zainteresowanej uzyskaniem porady prawnej tą drogą jest niezmienny od lat: należy wypełnić formularz kontaktowy na stronie internetowej, podać wymagane dane identyfikacyjne i teleadresowe, opisać problem i wysłać wiadomość.

W przypadku Kancelarii Adwokackiej Wiktora Pieleckiego wymagane jest dodatkowo określenie dziedziny prawa, do której należy problem (wybierając odpowiednią kategorię z rozwijanej listy) i wskazać priorytet sprawy. Dzięki temu zapytanie zostanie właściwie zakolejkowane i zostanie rozpatrzone zgodnie ze swym priorytetem. W wiadomości zwrotnej potencjalny klient kancelarii otrzymuje wycenę danej porady wraz z terminem jej realizacji. W razie zainteresowania wystarczy opłacić usługę, a porada zostanie przesłana do klienta.

Porady telefoniczne

Porady prawne przez telefon to kolejna standardowo wykorzystywana także w przeszłości droga, jaką można uzyskać fachowe wsparcie prawne. Podobnie jak w przypadku wiadomości e-mail popularność porad telefonicznych zauważalnie wzrosła, gdyż nie wymagają one bezpośredniego kontaktu osobistego pomiędzy adwokatem a klientem, co doskonale wpisuje się w obowiązujące aktualnie restrykcje i obostrzenia sanitarne.

Jeżeli zachodzi potrzeba wysyłki dokumentów do kancelarii, ze względów epidemiologicznych są one przekazywane drogą elektroniczną – najlepiej jeszcze przed samą poradą.

Wideokonferencje

Dzięki możliwościom oferowanym przez współczesną technologię nie ma żadnych przeszkód, by zamiast prowadzić rozmowę telefoniczną, spotkać się na telekonferencji. To rozwiązanie szczególnie wygodne w sytuacji, gdy potencjalny klient chce się spotkać z adwokatem twarzą w twarz oraz w każdym przypadku, gdy w rozmowach będzie uczestniczyć większa liczba osób.

Wprawdzie taka wideokonferencja nie jest w stanie całkowicie zastąpić osobistego spotkania w biurze kancelarii, ale pozwala porozmawiać na żywo bezpośrednio z prawnikiem, który docelowo będzie się zajmował sprawą danego klienta. Dzięki takiemu rozwiązaniu potencjalny klient ma stuprocentową pewność, z kim prowadzi rozmowę, zaś standard udzielanych porad jest dokładnie taki sam, jak w przypadku spotkania osobistego.

Blogi prawnicze i bazy wiedzy

Zdaniem przedstawicieli Kancelarii adwokata Wiktora Pieleckiego w prostych, nieskomplikowanych kwestiach prawnych dobrym rozwiązaniem może okazać się czytanie dostępnych w Internecie blogów o tematyce prawniczej. Niejednokrotnie bowiem klienci nie potrzebują wcale, by doradzał im adwokat online – często potrzebne są im ogólne informacje na dany temat lub wiedza na temat dostępnych możliwości rozwiązania jakiegoś problemu na drodze prawnej.

W takich przypadkach blogi tematyczne lub bazy wiedzy udostępniane przez kancelarie adwokackie na swoich stronach internetowych okazują się bardzo pomocne, są przy tym całkowicie darmowe. Rzecz jasna sprawy bardziej skomplikowane lub kwestie niejasne najlepiej skonsultować bezpośrednio z adwokatem specjalizującym się w danej dziedzinie prawa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj